International Women’s Day

8 Mar, 2022Renske Start

Gelijke kansen voor vrouwen

Wist je dat slechts 18% van de mensen die in tech werken vrouw is, met een steeds groter wordende genderongelijkheidskloof en een gemiste kans voor de techindustrie om verder te groeien? Vandaag, op Internationale Vrouwendag, wil Lepaya samen met Equals Amsterdam de (al bestaande, maar nog niet genoeg) kracht en diversiteit binnen de tech-wereld laten zien. 62 vrouwen van 44 verschillende bedrijven, van Deloitte, Adyen en KLM tot HelloFresh en IKEA, hebben zich bij deze campagne aangesloten en zijn te zien op 55 billboards (zogenaamde ‘pepperbussen’) in en rond de stad Amsterdam.

Voor de campagne Equals 2022 International Women’s Day hebben wij Sara Shehata, Mobile developer bij Lepaya, in de schijnwerpers gezet. Sara werd door Equals Amsterdam geïnterviewd over haar rol en haar invloed binnen het tech-team.

“I think it’s the case of all the developers I guess having the skills of problem solving and analyze things, it gets reflected in our life.” Sara Shehata

Bekijk het interview hieronder:

Bij Lepaya geloven wij dat met de juiste vaardigheden, iedereen succesvol kan zijn in elke rol

Soms is er maar een klein duwtje in de rug nodig voor iemands om dromen te kunnen waarmaken. Om alle professionals te inspireren om hun dromen te volgen – en zich niet te laten beperken door traditionele overtuigingen of patronen – is er behoefte aan sterke rolmodellen die laten zien wat mogelijk is. Bij Lepaya zijn we trots op ons diverse team. We zijn ons er echter terdege van bewust dat er blijvende aandacht nodig is om diversiteit te vergroten – vooral omdat we blijven groeien. Daarom zijn we erg blij dat we ons verhaal kunnen laten zien. We zijn er trots op dat vrouwen al goed vertegenwoordigd zijn in onze technologie- en productteams, en we vertellen graag onze verhalen van onze succesvolle tech-collega’s, laten zien hoe het is om als vrouw in tech te werken, en vrouwelijke werkzoekenden te inspireren om te solliciteren voor een rol in tech.

We zijn super enthousiast om deel te nemen aan deze belangrijke campagne over gendergelijkheid! Daarom zal Sara niet onze enige Lepayaan zijn die in de schijnwerpers komt, gedurende de hele maand maart schijnen wij een lichtje op andere getalenteerde collega’s. Mis ze niet en volg ons op LinkedIn or Instagram.

Download het persbericht van Equals Amsterdam:

Download persbericht

Als uitdager in een overvolle trainingsmarkt, speelt Lepaya in op de behoeftes van Europa’s snelst groeiende techbedrijven, zoals onder andere Mollie, Takeaway en Picnic. Door hard skills te combineren met soft skills, samen aangeboden als power skills, groeit het Amsterdamse bedrijf versneld in een markt waar de vraag naar om- en bijscholing over de hele wereld blijft toenemen.

De scale-up richt zich op de Nederlandse, Britse, Belgische, Duitse en Zweedse markt en bedient haar klanten wereldwijd. Dit jaar werd Lepaya geselecteerd door Techleap.nl voor de nieuwe lichting van het groeiprogramma Rise, een exclusief programma voor serieuze tech-spelers in Nederland. Lepaya heeft tot op heden €41,5 miljoen opgehaald van investeerders waaronder Target Global, Mediahuis en Tablomonto.

Over Equals Amsterdam

Equals werkt aan gelijkwaardigheid voor vrouwen in ondernemerschap en tech. Zij werken hiervoor samen met gemeente Amsterdam en 24 vrouwenorganisaties. Dit doen ze door het meewerken aan (Europese) onderzoeken naar vrouwen in tech, bijdragen aan funding en het inclusiever maken van werkomgevingen. Binnenkort lanceert Equals haar academy, in samenwerking met grote (tech)bedrijven en codingopleidingen.

Meer weten over onze kijk op gelijkheid, leiderschap en over wat wij doen?

Begin bij onze Power Skill: Leiderschap Ontwikkelen

Leiderschap Ontwikkelen