Trainingsbedrijf Lepaya betreedt de Britse markt

Snelgroeiende skills scale-up nu actief in vijf Europese markten

Amsterdam, 24 augustus 2021 Lepaya, aanbieder van online en offline power skills trainingen voor snelgroeiende bedrijven, breidt vandaag uit naar het Verenigd Koninkrijk. De in Amsterdam gevestigde uitdager van traditionele trainingsinstituten breidde eerder al uit naar België, Duitsland en Zweden. Lepaya zet zo de volgende stap in haar Europese uitbreiding en zal vanaf vandaag ook Britse bedrijven helpen de duurzame inzetbaarheid van hun werknemers te verhogen.

Tegen 2030 zal tweederde van de Britse beroepsbevolking onvoldoende digitale skills bezitten, terwijl meer dan 10 miljoen werknemers onder bekwaam zullen zijn in vaardigheden zoals leiderschap, communicatie en besluitvorming. Lepaya’s doel is om dit tekort aan medewerkers met de juiste vaardigheden te dichten. Door zich te richten op het bijschaven van power skills, dé vaardigheden die niet weggeautomatiseerd zullen worden en zorgen voor duurzame inzetbare werknemers, zal het bedrijf ook haar trainingen op de Britse markt brengen.

“Er hangt een dreigend tekort aan vaardigheden boven Europa, ook in het Verenigd Koninkrijk. Digitalisering, door de pandemie in een stroomversnelling geraakt, brengt uitdagingen met zich mee mee op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Door medewerkers de juiste vaardigheden te laten ontwikkelen, vooruitkijkend naar de arbeidsmarkt van de toekomst, kunnen bedrijven toekomstbestendig worden en blijven. We kunnen niet wachten om ook Britse bedrijven hierin te ondersteunen”, zegt René Janssen, oprichter van Lepaya.

De groeiambities van Lepaya stoppen niet bij het Verenigd Koninkrijk en het bedrijf heeft als doel om uit te groeien tot een grote internationale speler op de trainingsmarkt naast de vijf landen waarin Lepaya al actief is. In 2020 haalde de scale-up een investeringsronde op van 5 miljoen en deed zelfstandig een overname van Smartenup, een trainingsbedrijf dat professionals ondersteunt om beter, sneller en slimmer met data te werken. Dit jaar werd Lepaya geselecteerd door Techleap.nl voor de nieuwe lichting van het groeiprogramma Rise, een exclusief programma waarin de focus ligt op het snel opschalen van vooruitstrevende Nederlandse techspelers.

In 2020 haalde Lepaya een investeringsronde op van 5 miljoen en deed zelfstandig een overname van Smartenup, een trainingsbedrijf dat professionals ondersteunt om beter, sneller en slimmer met data te werken. De scale-up richt zich op de Nederlandse, Britse, Belgische, Duitse en Zweedse markt en bedient haar klanten wereldwijd. Dit jaar werd Lepaya geselecteerd door Techleap.nl voor de nieuwe lichting van het groeiprogramma Rise, een exclusief programma voor serieuze techspelers in Nederland.

Persmap